![]() |
In Saint Louis School, we try to connect teaching languages to sciences. In this context, team work, with our science workmates, is essential to help our students acquire some linguistic skills while taking into account their scientific and technological environment. We thus associate English and biotechnologies, chemistry and physics, without neglecting to provide cultural baggage.
Our goal is to make students aware of how useful English is, as a means of communication both in their everyday life and their future job. Our aim is for students to speak somewhat fluently, through individual or group oral presentations, using slide shows, about their internship, a particular project, or various topics. Through several group projects (as « Create your magazine », « Imagine a Trip to London », « Imagine a Sustainable Building »,…), we try to lead students towards autonomy, as concerns research, the organization of work and the final task.
This very same goal is at the centre of our ETLV classes (a technological class taught in English by two teachers, one specialized in science and an English teacher) and in BTS (our 2-year vocational courses).
![]() |
Au Lycée Saint Louis, nous associons autant que possible l’enseignement en langue vivante à celui des sciences. Le travail en équipe, avec nos collègues de sciences, est une démarche indispensable pour faire acquérir des compétences linguistiques à nos élèves, tout en prenant en considération l’environnement des sciences et techniques dans lequel ils évoluent. Nous intégrons donc l’anglais et la biotechnologie, la chimie ou la physique, sans pour autant négliger l’apport d’une certaine ouverture culturelle.
Notre objectif dans ce contexte est d’amener les élèves à prendre conscience de l’utilité de la langue anglaise en tant qu’outil de communication, avec leurs camarades, mais aussi dans les domaines professionnels et scientifiques. Nous visons à conduire les élèves vers une certaine aisance dans la communication, à travers des présentations orales, individuelles ou en groupes, avec support numérique, des comptes rendus de stage, des projets,… Grâce à des mini-projets en groupes (Projet Magazine, « Imagine a Trip to London », « Imagine a Sustainable Building »,…), nous cherchons à encourager l’autonomie des élèves, tant au niveau des recherches, de l’organisation du travail, que de la production d’écrits. Cet objectif est aussi poursuivi en Enseignement Technologique en Langue Vivante et en BTS.