The English Class

In the English class, we bear in mind the same objectives and respect the French National Curriculum for the 3 levels (seconde, première and terminale). We deal with the four topics listed in the curriculum, namely “Myth and Heroes”, “Spaces and exchanges”, “Progress” and “Power”. We aim at developing the students’ competence in both oral and written comprehension and expression, through various documents and activities (texts, audio or video recordings, oral presentations, essays,…).

In première, we also organize a magazine competition in which students are required to compose a magazine in groups: they must choose the topic, write the article, create the ads,… all in English.

Example : Log book n°21, Discover Australia

Cours d’anglais

En cours d’anglais, nous poursuivons les mêmes objectifs tout en respectant le référentiel de seconde, première et terminale. Nous balayons, sur chaque niveau, les quatre thèmes au programme : « Mythes et Héros », « Espace et Echanges », « Progrès » et « Pouvoir ». Les quatre compétences sont exploitées tour à tour (compréhensions et expressions orales et écrites) à travers des supports et activités variés (textes, documents audio ou vidéo, exposés, essais,... ).

En première, nous organisons aussi un concours de magazine où les élèves, par groupes, doivent réaliser un magazine de A à Z, sur le thème de leur choix, en anglais.

Exemple : Log book n°21, Discover Australia