The English-speaking language assistant

An English-speaking language assistant works with small groups of students in order to reinforce their oral language skills. The activities are developed in coordination with the English teachers so as to respect the curriculum and complete the work done in the English class.The presence of the language assistant also benefits the other teachers, whatever their specialty, as they can communicate with him/her in English everyday.

Assistant d’anglais

Nous accueillons un/une assistant(e) d’anglais qui prend les élèves par petits groupes afin de travailler avec eux l’expression orale. Nous veillons à ce que ces activités respectent la progression et le programme de la classe : un thème de la séquence en cours est ainsi développé et discuté. La présence de ce locuteur natif est aussi fort utile aux professeurs, toutes matières confondues, qui peuvent ainsi pratiquer l’anglais au quotidien à travers leurs échanges avec lui/elle.